Nee, kapot is kapot. Als een onderdeel gescheurd of gebroken is, is revisie geen oplossing. Kom gerust langs voor een diagnose.
Nee, door veel ruildelen op voorraad en ruildelen die al gereviseerd zijn kan een reparatie veel sneller.
Nee, revisie is een vak apart.
Ja!
Grote mate van olieverbruik duidt op slijtage van de motor, veel koelwater verbruik kan betekenen dat de cilinderkoppakking defect is.
Een verbrandingsmotor wordt in veel machines en vervoersmiddelen toegepast. Motoren die te reviseren zijn, zijn bijvoorbeeld automotoren, bootmotoren, aggregaatmotoren, heftruckmotoren, tractormotoren, grasmaaiermachinemotoren en motorfietsmotoren.
Als een motor een vreemd geluid maakt of de koelwatertemperatuur ineens enorm oploopt of afnmeemt, stop dan direct. Hoe langer u doorrijdt, hoe groter de schade.
Door met koude motor rustig te rijden geeft u de motor tijd om warm te worden en voorkomt u overmatige slijtage. Let er ook op dat een motor niet te weinig toeren maakt bij zware belastingen.
Goed onderhoud is belangrijk voor een motor. Ververs op tijd olie, wacht niet te lang met het vervangen van een distributieriem of filters. Gebruik hierbij altijd producten van goede kwaliteit.
In uw auto gaat het waarschuwingslampje branden van de koelvloestof. U vult koelvloeistof bij, maar het lampje blijft branden. U ziet het water ook niet weglekken; er ligt geen plas water onder de auto. U besluit naar de garage te gaan. Hier komen ze er al snel achter dat het defect in de motor zit. U krijgt van de garage een forse prijs door voor het vervangen van de cilinderkoppakking en/of cilinderkop. Denk dan aan dit! Een cilinderkop is een deel dat bij uitstek voor revisie in aanmerking komt en in 90% van de gevallen is revisie aan een cilinderkop een goed alternatief voor vervanging. Dit scheelt vaak honderden euro’s !